STUDIA II STOPNIA:
(magisterskie)
PielęgniarstwoSTUDIA I STOPNIA:
(licencjackie i inżynierskie)
Architektura   Architecture and urban
   planning (specjalność)
   Architektura światła
  (specjalność)
Bezpieczeństwo wewnętrzneKryminologia i kryminalistykaDietetykaNowa specjalność !
Dietetyka sportowa
Nowość na Filologii !
Profil praktyczny
Filologia angielskaJęzyk biznesu: angielskiFilologia germańskaFinanse i rachunkowośćNowość na Informatyce !
Studia dzienne - tryb popołudniowy
InformatykaJazz i muzyka estradowaOpis kierunkuWarunki przyjęćLista przedmiotówEdukacja artystyczna w jazzie
i muzyce estradowej
Realizacja dźwiękuKonserwacja i ochrona zabytkówKosmetologiaNowość na Pielęgniarstwie !
Studia dzienne - tryb weekendowy
PielęgniarstwoNowy kierunek !
Psychofizyczne kształtowanie człowieka
     Trener osobisty
Ratownictwo medyczneZarządzanie i inżynieria produkcjiNowa specjalność !
Zarządzanie innowacjami i projektami

PWSZ w Nysie - rekrutacja, portal dla kandydatów na studia

INSTYTUT JAZZU

Kierunek studiów: JAZZ I MUZYKA ESTRADOWA

Specjalność realizacja dźwięku

Czas trwania, tryb i rodzaj: 3-letnie bezpłatne stacjonarne studia licencjackie - dzienne
3-letnie niestacjonarne studia licencjackie - zaoczne

Zobacz film o instytucie w HD
Anastazja Sosnowska
studentka III roku
Jestem studentką III roku w Instytucie Jazzu PWSZ w Nysie. Mieszkam w Krakowie i często, gdy zostaję zapytana o kierunek studiów spotykam się z pewnym zaciekawieniem. Zaraz po tym pada pytanie: "A gdzie leży ta Nysa?". Po krótkich tłumaczeniach widzę powątpiewanie w oczach rozmówców. Czy w tak małym mieście może być dobry wydział muzyczny? Otóż może.
Instytut Jazzu w PWSZ w Nysie ma jedną z najlepszych kadr w kraju. Nasi wykładowcy są wspaniałymi, profesjonalnymi muzykami podziwianymi w świecie. Studenci przyjeżdżają z całej Polski. Uczą się u nas ludzie z Warszawy, Poznania, Krakowa, Wrocławia i Szczecina. Szkoła zapewniła nam całkiem nowy, dobry sprzęt (w tym dwa wyśmienite fortepiany i doskonałe pianina).
Władze nyskiej PWSZ musiały wykazać dużą odwagę uruchamiając tak specyficzny kierunek, jak jazz i muzyka estradowa, pochłaniający więcej środków finansowych niż inne Instytuty (np. Historii czy Neofilologii). Nasi studenci oprócz zwykłych wykładów potrzebują także zajęć indywidualnych, które dla laika mogą wydawać się istną stratą pieniędzy. Na szczęście tak nie jest i szczerze wierzę, że za kilka lat o Nysie usłyszy cała branża muzyczna.
Mirosław Rudziński
student III roku
Pracownicy naszej Uczelni - mistrzowie, praktycy i teoretycy jazzu i muzyki estradowej to ludzie pełni empatii.
Proces muzyczny jest przez nich pojmowany jako otwieranie się na danych ludzi i wychodzenie - poprzez potęgę muzyki - poza wewnętrzne konflikty i zewnętrzne wyzwania.
Uczelnia stwarza program swoistej międzyludzkiej mediacji. Dzięki potędze i tajemnicy żywiołu muzyki umożliwia słuchaczom - studentom rozwijanie umiejętności nie tylko muzycznych, nie tylko kształci muzycznie, ale także uczy słuchania innych i pomagania innym w usłyszeniu samych siebie oraz siebie nawzajem.
Studia muzyczne są tak zaprojektowane, że tworzą przestrzeń kontaktu i porozumienia. Idea ta jest obecna w wielu najnowszych para dogmatach humanistycznych.
"Najpierw spróbuj zrozumieć a później szukaj zrozumienia"
(Steven Covey)
Można to także najprościej wyrazić zdaniem: "Pozwól mi się upewnić, że usłyszałem to co powiedziałeś zanim Ty wysłuchasz mnie."
Nasz uczelniany program zaprojektowany jest jako wspólnota uczenia wspierająca rozwój talentów i zdolności muzycznych.
Poczuj, zatem, przyszły nasz studencie pełną satysfakcję z bycia wzajemnie usłyszanym i wysłuchanym, dzięki owocom naszego uczelnianego raju z wyższym poziomem wibracji nauki i sztuki muzyki. Poza dźwiękami w muzyce jest coś znacznie głębszego - świętość, której nie może wyrazić myśl.
Bartosz Czarniecki
student II roku
Studia na kierunku jazz i muzyka estradowa rozpocząłem w tym roku. Biorąc pod uwagę (przede wszystkim) kadrę - wybór ten okazał się bezbłędny. Uczelnia umożliwia nam miejsce do ćwiczenia, do rozwijania się, do studiowania, a studiowanie polega na wyszukiwaniu i wydobywaniu informacji na temat danego zagadnienia od najlepszych, od mistrzów. Takim mistrzem jest tu każdy wykładowca, który podchodzi do studenta indywidualnie i z osobna.
Już w drugim miesiącu roku akademickiego, uczelnia umożliwiła nam reprezentowanie Instytutu Jazzu na targach w Czechach. Istnieją koła naukowe, które powstały (i nadal powstają) z inicjatywy studentów oraz samych wykładowców. Koła te sprawiają, że 'wymieniamy się' wiedzą, uczymy się jedni od drugich, doskonalimy swoje umiejętności poprzez wspólne granie. Jeśli chodzi o zajęcia indywidualne - uczymy się od najlepszych. Wielką wartość ma też fakt, iż nasi wykładowcy to czynni muzycy, co jeszcze bardziej zachęca do pracy i czerpania od nich jak największej ilości wiedzy. Zajęcia zbiorowe (combo, big-band) są wspaniałą rzeczą, gdyż uczą gry w zespole, uczą słuchania siebie nawzajem, ale też pozwalają na weryfikację swoich umiejętności. PWSZ zapewnia nam bardzo dobre zaplecze techniczne. Klasy są wyposażone w nowoczesny sprzęt o wysokim standardzie, tak więc, wszystko sprzyja do tego, by ćwiczyć wygodnie.
Jeśli chodzi o program (na pierwszym roku) jest on ułożony tak, że nie ma najmniejszych problemów z zaplanowaniem własnego czasu. Zajęcia indywidualne ustala się samemu, zajęcia zbiorowe zaś - rozpisane są 'odgórnie'. Bardzo istotną rzeczą jest fakt, że wykładowcy, poprzez zajęcia i poprzez zadawany materiał wysoko stawiają poprzeczkę. Innymi słowy - wszyscy dbają o wysoki poziom nauczania w Instytucie. Wykłady odbywają się w bardzo miłej atmosferze, co sprzyja dobremu kontaktowi z prowadzącymi, tym samym, zachęca nas do głębszego studiowania danego tematu.
Podsumowując - Instytut Jazzu w PWSZ w Nysie jest jak najbardziej trafnym wyborem, dla każdego, kto pragnie rozwijać swoją pasję pod okiem wspaniałych wykładowców i najlepszych muzyków.
Łukasz Szuba
student III roku wokalistyki
Masz do zrobienia kilka kroków. Robiąc pierwszy, decydujesz się co chcesz robić, a co za tym idzie, jakie studia wybrać. Skoro czytasz ten tekst to prawdopodobnie już zdecydowałeś się, że będzie to jazz. Teraz musisz zdecydowanie postawić nogę na ziemi, a drugą zrobić krok drugi: jazz, ale gdzie?
Do wyboru masz kilka uczelni, których poziomu nie mam zamiaru porównywać, bo nie znajduje się to w moich kompetencjach (choć w moim przekonaniu jest to raczej coś, czego porównywać się nie da, nie słyszałem, żeby którakolwiek z "jazzówek" odstawała poziomem od innej). Po prostu każda reprezentuje poziom wyjątkowo wysoki (i już), ale mam nadzieję, że po przeczytaniu tego, co mam do powiedzenia choć trochę odczujesz klimat Instytutu Jazzu PWSZ w Nysie.
Kiedy rok temu odczułem niepohamowaną radość odbierając telefon, z którego usłyszałem miły kobiecy głos mówiący: "...gratulujemy, jest pan na liście studentów...", nie wiedziałem jeszcze ile kroków przede mną. Od następnego dnia, w którym pojawiłem się na zajęciach, dotarło do mnie, że to co do tej pory nazywałem zamiłowaniem do muzyki, już wcale nie jest na etapie możliwie najwyższym. Wręcz przeciwnie, codziennie rośnie, i rośnie, i rośnie, i nie napiszę jak bardzo rośnie, bo nie mam na to miejsca.
Wyraziłbym to wzorem "rośnie razy milion, nieskończoność silnia", a jest tak dzięki ludziom, z którymi mam niewątpliwą przyjemność, bądź - precyzyjniej to ujmując - zaszczyt wnikać w tajniki muzyki, równocześnie czerpiąc z tego największą satysfakcję. Wykładowcy to ludzie nie tylko doskonali w swoim fachu jakim jest jazz. Przede wszystkim wykazują podejście prawdziwych pedagogów, dla których student jest kimś, kogo traktują po prostu jak przyjaciela, umiejętnie zachowując niezbędny dystans w zależności nauczyciel - uczeń. Grono studentów to ludzie, których łączy nie tylko (jak to zwykle bywa) bycie "na tym samym kierunku", a wspólna pasja i chęć stałego poznawania jej oraz doskonalenia nabytych tu (i wcześniej) umiejętności. Gdybyśmy byli kubkiem dobrej kawy, to dodatkową łyżeczką cukru byłyby możliwości jakie daje nam uczelnia: łyżeczka pierwsza - wysokiej klasy instrumenty i nagłośnienie z jakich korzystamy, łyżeczka druga - panie portierki, u których zawsze można usiąść na herbatę czy kawę i łyżeczka trzecia - dziedziniec. Dziedziniec być może brzmi trochę absurdalnie, ale uwierzcie mi, że kiedy ćwiczy się w słoneczną niedzielę w instytucie, to krótka przerwa, żeby usiąść z innymi studentami na fotelu właśnie w tym miejscu to coś czego nie umiem opisać, więc nawet jeśli nie sypiesz do kawy trzech łyżeczek cukru, to jestem przekonany, że gdybyśmy nią byli, to chciałbyś być jednym z rozpuszczonych w środku ziaren.
Wtedy nie wiedziałem jeszcze ile "kroków" przede mną.
Teraz wiem, że studiowanie tutaj powoduje ich tyle, iż praktycznie już biegnę. I choć w bieganiu jestem słaby, to całokształt Instytutu Jazzu PWSZ w Nysie jest doskonałym oparciem i za każdym razem kiedy dobiegam do jakiegoś etapu, jestem przepełniony satysfakcją i zwykłą radością.
Zaplanowałeś już swój następny krok? Jeśli jeszcze nie, to Ci podpowiem. Czas najwyższy przejść się, złożyć tutaj podanie i ćwiczyć do egzaminów.
Do zobaczenia na dziedzińcu.

CO WYRÓŻNIA STUDIA W NYSIE OD STUDIÓW NA TYM SAMYM KIERUNKU W INNYCH UCZELNIACH?

Zajęcia prowadzą wybitni muzycy jazzowi, m.in.: Inga Lewandowska, Danuta Sendecka, Marcin Wawrzynowicz, Wojciech Niedziela, Jacek Niedziela-Meira, Piotr Baron, Robert Majewski, Grzegorz Nagórski, Karol Ferfecki, Marek Dykta, Adam Buczek oraz inni znakomici artyści.
Uczelnia oferuje studentom pakiet stypendiów: socjalne, mieszkaniowe, wyżywieniowe oraz od II roku studiów - naukowe.


WYPOSAŻENIE/SPRZĘT:

W każdej klasie pianino, sprzęd hi-fi (cd/mp3/USB), klasy basu i gitary - wzmacniacze, klasy perkusji - zestawy jazzowe, klasy fortepianu - fortepiany, klasy wokalu i big-bandu - aparatura nagłośnieniowa, mikrofony, wzmacniacze, fortepian, zestaw perkusji itd., itp., sale wykładowe - rzutniki, ekrany, itd., itp.


KTO PROWADZI ZAJĘCIA?

prof. dr hab. Wojciech Niedziela- pianista jazzowy, kompozytor. Od 20 lat uczy przedmiotów: fortepian i harmonia jazzowa. Nagrał ok. 30 płyt z takimi wykonawcami jak: J. Pt. Wróblewski, P. Wojtasik, E. Kulm, M. Kulenty, L. Szafran, oraz 4 płyty autorskie, z których "To Kiss the Ivories" przyniosła mu 2 nominacje do nagrody Fryderyka za rok 2000. Jest laureatem czterech konkursów (m.in. otrzymał GRAND PRIX na Festiwalu Pianistów Jazzowych w Kaliszu w 1985.)

prof. Jacek Niedziela-Meira - kontrabas, historia jazzu. Jeden z najwybitniejszych polskich kontrabasistów jazzowych, wielokrotny laureat plebiscytu "Jazz Forum" oraz zdobywca wielu nagród w konkursach jazzowych.

prof. dr hab. Karol Ferfecki, - pedagog gitary jazzowej od 1981 roku. Laureat III Ogólnopolskiego Konkursu Improwizacji Jazzowej. Oprócz pracy naukowo-dydaktycznej prowadzi działalność studyjną i koncertową.

dr hab. Piotr Baron prof. PWSZ w Nysie - zespoły wokalne, śpiew, chór. Dyrygent i wokalista, dyrektor artystyczny Festiwalu Kompozytorów Śląskich, koncertuje na stałe z Nyską Orkiestrą Kameralną oraz z Kijowską Orkiestrą Kameralną. Jest autorem licznych publikacji naukowych, a także kompozytorem piosenek dla dzieci oraz utworów na organy i zespoły kameralne.

dr hab. Grzegorz Nagórski prof. PWSZ w Nysie - puzon, big band. Od 1996 roku wybierany jest najlepszym polskim puzonistą w ankiecie czytelników magazynu "Jazz Forum". Nagrał ponad 15 płyt, występował z Irą Sullivanem, Joe Hendersonem, Michaelem Breckerem, Philem Woodsem i Rayem Charlesem.

mgr Jarosław Bothur - saksofon, pedagog, saksofonista jazzowy, urodzony w 1982 roku w Ostrowie Wielkopolskim. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w programie „Młoda Polska”. Absolwent Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Laureat Honorowego Medalu „Primus Inter Pares” Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, dla najlepszego absolwenta roku 2011.

dr hab. Inga Lewandowska prof. PWSZ w Nysie - śpiew. Absolwentka Wydziału Jazzu katowickiej Akademii Muzycznej. Studiowała następnie pod kierunkiem Sheili Jordan i Marka Murphy'ego. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalistów Jazzowych w Zamościu. Występowała na wielu festiwalach m.in. "Jazz Jamboree" i "Jazz nad Odrą".

dr Adam Buczek - perkusja. Uczeń m.in. Antoniego Ramoli, Eda Soph'a, Rona Finka. Stypendysta North Texas State University i Berklee Collage of Music w Bostonie. Prowadzi działalność dydaktyczną i koncertową. Współautor 8 płyt.

mgr Danuta Sendecka - śpiew. Absolwentka Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. Brała udział w wielu nagraniach płytowych, programach telewizyjnych, projektach muzycznych. Nagrała partie solowe do wielu filmowych ścieżek dźwiękowych. Koncertowała w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Włoszech. Od 1996 jest konsultantem muzycznym Teatru Śląskiego w Katowicach.

mgr Marcin Wawrzynowicz - śpiew. Absolwent Muzykoterapii Akademii Muzycznej we Wrocławiu (2005) oraz Akademii Muzycznej w Katowicach (2009), gdzie z wyróżnieniem ukończył studia na wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej o specjalizacji Wokalistyka Jazzowa w klasie Anny Serafińskiej. Laureat międzynarodowych oraz ogólnopolskich festiwali i konkursów. Współpracuje z Telewizją Polską pisząc muzykę na potrzeby filmu oraz spotów reklamowych. Na zlecenie telewizji TVN pracował przy produkcji programu "Mam Talent" jako korepetytor wokalny.


JAKĄ WIEDZĘ MOŻNA ZDOBYĆ NA TYCH STUDIACH?

Umiejętność jazzowej gry na wybranym instrumencie lub kształcenie jazzowego śpiewu, wszystkie niezbędne przedmioty i zagadnienia dotyczące rozwoju muzyka na poziomie akademickim, możliwość uczestniczenia w kołach naukowych.


PERSPEKTYWY PRACY

Absolwenci są przygotowani do prowadzenia aktywnej działalności koncertowej i nagraniowej (w instytucjach kultury oraz indywidualnie), do prowadzenia warsztatów muzycznych, współrealizacji projektów artystycznych, multimedialnych, organizowania imprez estradowych (koncerty, festiwale) w zakresie muzyki jazzowej i pokrewnej, oraz do pracy w szkolnictwie ogólnym
i muzycznym 1. i 2. stopnia (po odbyciu studiów uzupełniających).


OFERTA POZADYDAKTYCZNA

STUDENCKIE KOŁO NAUKOWE ZAPOMNIANYCH ARTYSTÓW JAZZOWYCH
Celem Koła jest poszukiwanie i prezentowanie twórczości zapomnianych artystów jazzowych i estradowych.
Program działalności Koła:

  • Poszukiwanie w Internecie i literaturze.
  • Poszukiwanie w bibliotekach i archiwach.
  • Poszukiwanie archiwalnych nagrań.
  • Opracowywanie i aranżacja odnalezionych kompozycji.
  • Publikowanie i prezentowanie odnalezionych zbiorów.
  • Współpraca z wydawcami.
  • Opiekun Koła:
    dr Piotr Baron
    Przewodnicząca:
    Magdalena Budnik

STUDENCKIE KOŁO NAUKOWE PRODUKCJI MUZYCZNEJ
Celem Koła jest nauka i obsługa programów komputerowych pomocnych przy tworzeniu i obróbce utworów muzycznych.
Program działalności Koła:

  • Nauka obsługi muzycznych programów komputerowych.
  • Praktyczne zastosowanie w utworach muzycznych.
  • Poznawanie sprzętu niezbędnego do produkcji i odtwarzania.
  • Tworzenie utworów przy pomocy współczesnych technik komputerowych.
  • Zapoznanie się z etapami produkcji muzycznej.
  • Opiekun Koła: mgr Piotr Milwiw-Baron

Ostatnia aktualizacja 04.03.2015

KIERUNKI | UCZELNIA | STUDIA | REKRUTACJA | STRONA GŁÓWNA PWSZ | AKTUALNOŚCI | KONTAKTY
Zobacz nasz profil na FACEBOOK
stat4u